Kommenteeri

Kus me rattaga sõidame ja mis me algaval hooajal teeme?

Juba viiendat aastat korraldame Passion for Adventure nime all mitmesuguseid rattaüritusi. Pikemalt sellest, mis teinud oleme, tuleb juttu mõnes järgnevas kirjutises, aga esialgu sellest, mis algaval hooajal plaanis.

Nimelt keskendume 500 sõitudele. See siis tähendab seda, et kolme päevaga sõidame läbi 500 kilomeetrit. “Meil on soov 500 formaati teha mitu korda, et enda ja teiste elu lihtsam oleks, sest töötavatel inimestel on tavaliselt raske leida aega mitmenädalasteks sõitudeks, aga pikema nädalavahetuse annab ikka muude tegemiste kõrvale pigistada,” räägib üks 500 sõitude korraldaja Endrik Eller. Eelkõige on rattasõitude fookus sellel, et saaks reisida ja midagi lahedat ette võtta. “Meie eesmärk on sportlik matk - mitte veri ninast väljas võidusõit. Stardi- ja finišijoont pole, optimeerimise pealt punkte ei saa,” lisab kaaskorraldaja Andres Sampka. 

Valitud on piirkonnad, mis korraldajatele endile sümpatiseerinud. Näiteks hooaja avab 23-25 aprill toimuv sõit Madalmaades (Holland ja Belgia), mille idee on alguse saanud sellest, et Sampka elas aastaid Belgias ning oma elu esimeseks Ironmaniks treenides sõitis läbi legendaarse Liège-Bastogne-Liège challlenge’i keskmise pikkusega (170 km) sõidu. Ardennes'i mägedes pedaalimisest on Sampka oma blogis kirjutanud järgmiselt: “Peab tunnistama, et esimesed 100 km kasutasin ära pea igat võimalust, et kellegi tuules olla. Tundsin juba 40. kilomeetril, et olin alasöönud ja pidevalt janune. Õnneks oli rajal iga 30-40 kilomeetri tagant toidupunktid, kus sain end täis tankida, et siis uuesti mägesid vallutama minna. Mäed olid kohati ikka karmid - 12 kraadi tõusu ja nii vahelduva eduga 4-5 kilomeetrit. Väiksemad tõusud (6-7 kraadi) kestsid kuni 10 kilomeetrit. Kokku tuli rajal 2400 tõusumeetrit.” Täpsemalt vaata sõidu detaile ja osalemise infot meie Facebooki ürituse alt. 

15-17 mai aga toimub juba seitsmendat korda eriti populaarseks saanud Kevadklassik Lõuna-Eesti teedel. Kolm päeva sõidame gruppides, mille keskmine kiirus 27-33 km/h. Kuna Kevadklassik on juba legendaarne sõit, siis on osalejate piirang - 60 kohta. Praegu info kodulehel, peagi ka üritus juba Facebooki lehel. Endriku ja Andrese kinnitusel pole 500 formaati plaanis arendada massiürituseks. “Me pigem arvestame sellise tubli inimesega, kes muude elukohustuste kõrvalt usinalt trenni teinud, kuid ei taha minna võistlustele end “lõhkuma”. Pigem soovime teha rattasõidu, kus poleks liigset stressi ja pinget,” selgitab Andres.

Kuna aga 500 sõite on sel aastal tervelt viis, siis kutsume lisaks Kevadklassikule pilku heitma ka teistele sõitudele. Nimelt 2.-4. juuli teeme mõnusa kultuurile ja ajaloole keskenduva rattasõidu Berliini kandis. “See ühisväntamine pole kindlasti kindlasti päris n-ö elektrirattaga turistisõit, kus iga viie minuti tagant paus ja meeliülendavate jookide tarbimine,” selgitab Endrik. Oluline on just sotsiaalse poole osatähtus. “Me teeme vaatamata ilmale distantsi lõpuni. Oluline on lõbus seltskond ja mõnus viis suve veeta,” selgitab Andres.

7.-9. august korraldame mitmepäevase maastikusõidu Eestis. “See on siis vahelduseks, kui asfaldi vaatamine hakkab närvidele käima. Sellel sõidul on kindlasti ka spontaansust rohkem - saab pauna teha, pause valikuliselt ja näiteks kui märkat, et oi, järv, siis ujuma minna. Ka on Eestis rohkem vahvaid külapoode kui Koogi pood,” kirjeldab Endrik. Distanst arvatavasti saab ka vähem kui 500, aga eks näis :) Üllatusi jagub, kui neid paunasid palju teha.

Kuna eelmine aasta oli vahva kogemus vändata Soome rulluvatel teedel, siis tuleb Põhjanaabritele külla minek kordamisele, nimelt 4.-6. september on plaanis Soome 500. 

Miks aga veetleb kolme päevaga 500 kilomeetri läbimine Eestis või ka tundmatutel radadel? “Sunnime endid ja kaaslasi mugavusstsoonist välja. Elus on muidu palju tööd ja stressi, aga võtame aega, et nautida, vabalt suhelda. See pole võistlus. Ja olen märganud, et kui inimesed on raske asja koos läbi elanud, näiteks rasked mäed või olukorrad, siis tekivad ühised kogemused ja see ühendab inimesi,” toob Andres välja, miks ürituse oluline osa on lisaks muljetamine ja suhtlemine pärast pedaalimist.

Uuena on sel hooajal ka rattapakett, mis on eelkõige mõeldud kõigile neile, kes soovivad osaleda kevadel ja suvel toimuvatel PFA korraldataval rattaüritusel.

Rattapakett maksab 100 € hooajal ning annab sulle õiguse:

  1. osta uue disainiga PFA rattavormi kolmandiku soodsamalt

  2. 20%-lise soodustuse igale rattaüritusele

  3. eelregistreerimisõiguse igale üritusele

  4. osalemisõiguse Tripassion Triatloniklubi sise ÜKE treeningutel.

Lihtne kontseptsioon on ka meie pühapäevakutel - seltskondlik maanteeratta grupitreening eri paikadest Tallinnasse või suurem tiir ümber Tallinna. Vahest aga hüppame hommikul ratastega rongi peale, tuleme eelnevalt planeeritud linnas maha ja pedaalime koos muhedas grupis Tallinnasse. Teise variandina sõidame ühest Tallinna otsast teise.

Sõidame 3-4 tundi tempoga 30 km/h. Eelkõige on pühapäevak mõeldud maanteerattale, kui ei ole üritustel kirjutatud teisiti. Tee peal teeme peatuseid ja kõikidel osalejatel kohustus kanda kiivrit! Millal ja kus esimene sõit, selleks hoia silm peal meie Facebooki lehel.

Lisaks on sel hooajal jälle teisipäevased hommikuveeremised, alustame nagu ikka Tallinna Vabaduse väljakult 6:30. Veereme umbes tund 15 või kuni kuni poolteist tundi tempoga 27- 30 km/h. Soovitame tulla maanteerattaga! Oluline on meeles pidada, et pärast sõitu lähme kohvikusse, vihmaga ei sõida (aga ikka on juhtunud, et väike tiba pole unetuid rattureid koju magama jätnud) ja kõige olulisem - kõikidel osalejatel kohustus kanda kiivrit! Hoia meie Facebooki lehel silm peal, et esimest sõitu maha ei magaks.

Lisa kommentaar

Email again: